Mere end regnskab

Tænk på os som et traditionelt revisionsfirma, bare prisvenligt, digitalt og nytænkende.
Vores team består af +30 revisorer, bogholdere, digitaliseringskonsulenter og skatterådgivere, som alle brænder for at gøre komplekst, simpelt,
at frigive tid for vores kunder og give rådgivning som skaber værdi.

Fullservice bogføringspakke

Med Regnskabshelten kan du altid vælge det abonnement, der passer til dig og din virksomhed.
Hvis du vil vide mere om hvilken pakkeløsning der er den rette for dig, så klik her.

Iværksætteren

495 kr Pris, ex moms pr. mdr.
  • Fast tilknyttet team med
    speciale i din branche
  • Bogføring af op til 350 bilag
    per år
  • Afstemning af banken
  • Indberetning af moms
  • Kvartalsregnskab

Vækstrejsen

695 kr Pris, ex moms pr. mdr.
  • Fast tilknyttet team med
    speciale i din branche
  • Bogføring af op til 600 bilag
    per år
  • Afstemning af banken
  • Indberetning af moms
  • Kvartalsregnskab
PopuLÆR

Den etablerede

995 kr Pris, ex moms pr. mdr.
  • Fast tilknyttet team med
    speciale i din branche
  • Bogføring af op til 1000 bilag
    per år
  • Afstemning af banken
  • Indberetning af moms
  • Kvartalsregnskab
page thumb

Vi tror på at du ikke blev selvstændig for at bogføre - få frigjort din tid

Bogføringen er typisk den arbejdsopgave som virksomhedsejere og selvstændige først vælger at outsource. Og med god grund - der er nemlig ofte markant arbejdstid at frigøre, mens de mange teknikaliteter og regler i bogføringsfaget kan gemme på flere store besparelser.

  • Indsigt

    Sammen taler vi om det nuværende bogholderi i din virksomhed og de problemstillinger du må have mødt. Vi har en oprigtig interesse i lige præcis din bogføring - jo bedre indsigt, desto bedre kan vi overtage bogføringen og blive eksperterne i dine bilag.

  • Analyse

    Med den rette indsigt kan vi analysere os frem til optimeringerne af dit bogholderi og finde de processer der med fordel kan automatiseres, for både at spare tid og penge.

  • Resultater

    Med os som bogholdere vil du opleve mærkbare resultater målt i både tid og penge. Udover vores ekspertise i din bogføring, vil du heller aldrig misse en deadline eller tidsfrist - vi står for indberetningerne

Eksperter i dit regnskabsprogram

Vi har mange års erfaring i Dinero, e-conomic, Billy mm

Gør som 400+ andre selvstændige

Rasmus Kampmann
Rasmus Kampmann
Adm. Direktør
Læs mere
Sparrede en månedsløn om året på regnskabsudgifter

Regnskabshelten team af tilknyttede revisorer og bogholdere er kompetente og leveringsdygtige. Den streamlinede process, hvor de allokerer en specialist til lige præcis ens regnskabsemne fungerer rigtigt godt og så er prisen til og med også skarp!
Palle Sørensen
Palle Sørensen
Virksomhedsejer
Læs mere
Vi har været meget tilfredse med Regnskabshelten

Vi har været meget tilfredse med Regnskabshelten, som vi har haft tilknyttet det seneste regnskabsår. Deraf tager vi endnu et år. De leverer en god service, og er altid til at komme i kontakt med. Altid hurtig - og kyndig respons.
Morten Ølgaard
Morten Ølgaard
Marketingsansvarlig
Læs mere
Varm anbefaling

Jeg har haft regnskabshelten som samarbejdspartner i nu snart 2 år. Det har været rigtig fint. Jeg oplever de tager mine henvendelser seriøst og altid finder en løsning. Der er masser af erfaring og energi, og man bliver altid taget imod med et smil og en positiv indstilling. Jeg kan varmt anbefale at tage fat i Regnskabshelten hvis man har brug for en stærk samarbejdspartner der forstår sig på iværksætteri.
Din personlige bogholder

Erfarne bogholdere

Vores bogholdere hjælper til dagligt mere end 200 forskellige virksomheder med bogføringen og arbejder derfor på tværs af alle brancher. Af den grund kan vi finde en personlig bogholder der har speciale i lige præcis den type bogføring din virksomhed indeholder.

Et_digitalt_og_effektivt_bogholderi

Vi holder overblikket

Som selvstændig kan det være svært at holde det økonomiske overblik – og med god grund, da bogføring kan være både tungt og indviklet. Vores bogholdere ser sig selv som samarbejdspartnere, der kan give dig det fulde økonomiske overblik & rådgive dig i de mange beslutninger.

Fast_månedlig_pris

Vi tager bogføring seriøst

Som samarbejdspartnere tager vi vores ansvar seriøst når virksomheder vælger at overlade bogføringen til os. Vi ved at tryghed og troværdighed er nøgleordene, når det kommer til din virksomheds indtægter og udgifter – endvidere opbevarer vi alt bogføringsdata sikkert & krypteret.

Overhold_frister_&_deadlines

Din tid er vores førsteprioritet

Vi ved, at din tid er bedst brugt på at drive og vækste din virksomhed – og ikke på at holde styr på bilag og indberetninger. Derfor har vi opbygget bogføringsprocesser der er så gnidningsfrie og effektive som overhovedet muligt, for at frigøre mest muligt af din tid.

0 +
Indberettede
årsregnskaber
0 +
Tilfredse
kunder
0 +
Opkald besvaret de
seneste 14 dage

Nogle af vores partnere

Er du klar til at blive regnskabsfri?

Prøv regnskabshelten allerede i dag!

Et udsnit af vores andre ydelser

Arrrow Icon

OMDAN DIT IVS TIL APS

Office Icon

FÅ HJÆLP TIL ADMINISTRATION

file icon

ÅRSREGNSKAB

page thumb

Send en besked

Er du træt af bilagsbunker, der bliver ved med at vokse i takt med, at dit overskud falder? Det kan være nødvendigt at række ud efter et par ekstra hænder til at hjælpe dig med bogføringen, når du driver en virksomhed. 

Bliv klogere på regnskab, bogføring og tag hånd om din virksomheds økonomi lige her. Eller overlad det til os, så du aldrig (næsten) behøver at skænke regnskaber, årsrapporter og bogholderi en tanke igen. 

Når man driver en virksomhed, følger der en masse bogføring og papirarbejde med. Der skal både laves årsrapport, eller et årsregnskab, der lever op til en række krav, som det kan være svært at gennemskue. 

Du har helt sikkert en travl hverdag i din virksomhed, hvor bogføring ikke er hovedprioriteten. Derfor kan du risikere at miste overblikket og styringen over virksomheden økonomi. Hos professionelle rådgivere, som vi har mange af her hos regnskabshelten.dk, har bogføring altid førsteprioritet.

Vi kan hjælpe med at løfte byrden for dig, så du i stedet kan fokusere på det, du brænder for med ro i maven.  

For at have et succesfuldt bogholderi, er det altafgørende, at der løbende bliver bogført, og det ikke er en opgave, der bliver løst i sidste øjeblik. Det er derfor en stor fordel at få hjælp til både selve bogføringen og regnskabsarbejdet løbende, men også til at implementere en række gode rutiner i din virksomhed, der sikrer korrekt økonomihåndtering.  

Det kan være, at du har brug for ekstra hænder, der tager sig af alt bogholderi og regnskab i din virksomhed, simpelt hen fordi, det er vokset dig over hovedet, eller fordi, du ønsker at frigive tid til kerneopgaverne i din virksomhed.

Nogle gange vil der være større bogføringsopgaver i din virksomhed, der kræver lidt ekstra arbejde. Det kan for eksempel være i forbindelse med genoptagelse af et selskab. Her kan det være en rigtig god idé at hente professionel hjælp udefra.

Den perfekte løsning afhænger af din virksomhed, hvem du er, og hvilke behov, du har. Hos regnskabshelten.dk gør vi os umage med at finde en løsning, der er skræddersyet til dig. 

Kort fortalt, bruger du bogføring til at holde styr på økonomien i din virksomhed. Når du bogfører, registrere du systematisk alle de økonomiske transaktioner, der finder sted i din virksomhed. Det kan for eksempel være bilag og overførsler. 

De fleste virksomheder styret selv deres bogføring ved hjælp af forskellige bogføringsprogrammer. Det kan være, at du har en revisor eller bogholder, der sørger for, at virksomhedens transaktioner bliver bogført løbende. Det kaldes virksomhedens bogholderi. Det kan også være, at du selv står for bogføringen, hvis du for eksempel er indehaver af en enkeltmandsvirksomhed.

Uanset branchen er det vigtigt og lovpligtigt at lave bogføring, så længe din virksomhed har en omsætning. Når du har sørget for at lave løbende og korrekt bogføring, har du skabt et rigtig godt fundament for opgørelsen af virksomhedens regnskabsresultat ved udgangen af regnskabsåret.  

Hvad end vi taler om regnskab, bogføring eller bogholderi, handler det om at føre et regnskab for din virksomhed. Det er en helt essentiel del af at drive forretning, og der er opsat en række krav og regler til, hvordan du skal bogføre og lave regnskab som virksomhedsejer.

I dit regnskab og din bogføring skal du registrere alle økonomiske transaktioner, som virksomheden har haft. For eksempel: 

  • Virksomhedens indtægter og udgifter
  • Værdien af virksomhedens aktiver, herunder varelager og inventar
  • Virksomhedens gæld
  • Virksomhedens værdi

Det er desuden lovpligtigt at bogføre jf. bogføringsloven, og alle erhvervsdrivende virksomheder i Danmark har pligt til at bogføre korrekt og rettidigt. Vigtige retningslinjer fra bogføringsloven inkluderer blandt andet:

I følge bogføringsloven skal du registrere økonomiske transaktioner i virksomheden så hurtigt som muligt efter, de har fundet sted. Det er desuden god bogføringsskik, da du på den måde er sikker på, at alle transaktioner er registreret kronologisk.

Alle registreringer i din virksomhed skal dokumenteres. Det gør du ved at vedhæfte bilag, der knytter sig til de forskellige registreringer. Du bestemmer selv, om du vil gøre det i papirform eller ved hjælp af et bogføringsprogram, der gemmer bilagene.

Regnskabsmateriale, der knytter sig til virksomhedens økonomiske transaktioner, skal være tilgængeligt, og du må ikke smide det ud, eller ødelægge materialet på anden vis. 

Der er en forældelsesfrist på 5 år for regnskabsmateriale i virksomheder. Det vil sige, at myndighederne kan kræve at gennemse materiale, der knytter sig til din virksomheds regnskab, som ligger 5 år tilbage i tiden. 

Ved at sørge for god bogføringsskik, faste rammer og gode rutiner i bogholderiet, kan du undgå en masse bøvl. Det er lidt med bogholderi som det er med rengøring: hvis du sørger for at få det gjort løbende og har god struktur omkring det, når det aldrig at vokse dig over hovedet, og det er nogenlunde overskueligt.

Hvis du derimod glemmer at gøre det løbende, fordi du ikke har fået opsat et godt system for det, kan det ende med at blive en meget uoverkommelig opgave, du har svært ved at løse. Erhvervsstyrelsen har lavet ti gode råd til dig, der gerne vil have en god bogføringsskik: 

  1. Sørg for at have god bogføringsskik fra starten. Det bliver nemlig kun mere besværligt som virksomheden vokser begyndelsen. Du skal derfor ideelt set registrere økonomiske transaktioner på daglig basis.
  2. Hav tydeligt opdelte konti og budgetter, der gør det nemt at overskue, hvad der hører til hvilke poster. 
  3. Få hjælp af et professionelt firma, hvis du synes bogføring er vanskeligt.
  4. Hold løbende øje med virksomhedens udgifter. Så har du et godt overblik, og kan være sikker på ikke at blive overrasket af skatter og afgifter.
  5. Forbered dig økonomisk på betalingen af skat, så det ikke blive en uforudset udgift. 
  6. Sørg for god planlægning, når du ved at virksomheden kommer til at have større udgifter. 
  7. Opbyg et digitalt og automatisk system omkring virksomhedens fakturaer og betalinger.
  8. Gør eventuelle abonnementsbetalinger automatiske, så du så hurtigt som muligt modtager betaling fra dine kunder. 
  9. Hold systematisk og løbende øje med udestående betalinger. 
  10. Lav et overblik over virksomhedens økonomi og tilpas det løbende efter omstændighederne.

Navnet ’bogføring’ er et udtryk for, hvordan bogføringen oprindeligt blev foretaget i bøger. Men i nyere tider er bogføringen blevet opgraderet til og har fulgt med den teknologiske udvikling. Du kan nemlig bogføre online ved hjælp af online bogføringsprogrammer.  

Det gør det en helt del mere overskueligt at bogføre. Med de online programmer slipper du nemlig for at skulle holde styr på fysiske fakturaer, kvitteringer og andre vigtige dokumenter. Du kan i stedet arkivere regnskabsmateriale via din computer, hvilket også gør sandsynligheden for bortkomne dokumenter betydeligt mindre.  

Det giver også rigtig god mening med online bogføring, når der er tale om bogføring for webshops, hvor alt alligevel foregår online. Så kan du være sikker på at have alt regnskabsmateriale på samme sted, som du altid kan tilgå via skyen. Online bogføring gør det lettere at bevare et løbende overblik over virksomhedens økonomi, da du blot skal bruge en internetforbindelse for at kunne se, hvordan regnskabet står til. 

Interesseret i at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?
Skriv dig op herunder og så vil vi kontakte dig indenfor 48 timer👇